گوشی OnePlus 5 احتمالا ۸ گیگابایت رم دارد

مطابق جدیدترین شایعه منتشرشده، گوشی وان‌پلاس ۵ هشت گیگابایت رم دارد. وان پلاس ۵ احتمالا در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد.

انتظار می‌رود شرکت وان‌پلاس بعد از OnePlus 3T، پرچم‌دار بعدی خود را OnePlus 5 بنامد، چراکه چینی‌ها معتقدند عدد ۴ بدشانسی می‌آورد (ظاهرا عدد ۴ شبیه کلمه مرگ به زبان چینی است). مطابق گزارشی از چین، OnePlus 5 از نظر ارائه مشخصات سخت‌افزاری رده‌بالا، راه پرچم‌داران قبلی این کمپانی را ادامه خواهد داد. همانند OnePlus 3، که یکی از نخستین گوشی‌های مجهز به ۶ گیگابایت رم بود، طبق جدیدترین شایعات OnePlus 5 نیز ۸ گیگابایت رم خواهد داشت. برای اینکه درک بهتری از این میزان رم داشته باشیم، باید به این نکته توجه کنیم که این مقدار رم دو برابر رم گوشی‌های پرچم‌دار فعلی است.

وان‌پلاس ۵ از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده می‌کند، بنابراین پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 540 دارد. همانند اکثر پرچم‌داران امسال، حاشیه‌های نمایشگر این گوشی نازک‌تر خواهد شد و انتظار می‌رود رزولوشن صفحه‌نمایش به ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل افزایش یابد. وان‌پلاس ۵ نخستین گوشی OnePlus خواهد بود که پنلی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ ندارد. طبق این گزارش، گوشی جدید وان‌پلاس دوربین دوگانه دارد و در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد. قیمت این گوشی زیر ۵۰۰ دلار خواهد بود.

پس از معرفی OnePlus 3 و OnePlus 3T، کمپانی وان‌پلاس آن‌قدر اعتبار کسب کرده است که حتی شنیدن شایعه معرفی موبایلی با ۸ گیگابایت رم چندان دور از واقعیت به نظر نمی‌رسد. بااین‌وجود، این خبر در حد شایعه است و باید با دیده شک و تردید به آن نگریست.

Call Now Button