آیا مگاپیکسل به‌تنهایی نشان‌دهنده کیفیت بالای دوربین گوشی شماست؟

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که چرا گوشی شما با وجود داشتن دوربینی با مگاپیکسل بالا عکس‌های خوبی نمی‌گیرد؟ به‌راستی چه عاملی باعث می‌شود دوربین‌ گوشی‌های همراه با داشتن مگاپیکسل برابر کیفیتی متفاوت داشته باشند؟

این روزها اشتراک‌گذاری عکس بین کاربران رونق بسیار گرفته است و همه عکس‌های خود را بسیار بیشتر از گذشته با دوستانشان به اشتراک می‌گذارند. این روند از چند سال پیش، همزمان با افزایش رزولوشن دوربین گوشی‌های هوشمند، رشد بیشتری پیدا کرد و اکنون نیز به اوج خود رسیده است.

دوربین کلاسیک عکاسی دیگر در دست دوستداران این حرفه دیده نمی‌شود و دیگر کسی حوصله ندارد برای دیدن عکس‌هایش تا چاپ شدن آنها صبر کند. عکس‌برداری دیجیتال این فرصت را به کاربر می‌دهد تا بلافاصله پس از گرفتن عکس، آن را ببیند. از طرف دیگر اکنون، با افزایش شبکه‌های اشتراک عکس همچون اینستاگرام، دوربین تلفن همراه اهمیتی بیش‌ازپیش پیدا کرده و تقریبا می‌توان گفت جای دوربین عکاسی را برای کاربران گرفته است. بسیاری از افراد وقتی قصد دارند گوشی هوشمند بخرند به اولین چیزی که دقت می‌کنند رزولوشن دوربین آن است تا خیالشان راحت باشد که با گوشی‌شان می‌توانند عکس‌هایی با کیفیت مناسب ثبت کنند و با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

Call Now Button