وان پلاس ۵ با سخت‌افزاری قدرتمند برای رقابت با گلکسی اس ۸ می‌آید

شرکت وان‌پلاس قرار است به‌زودی از گوشی پرچمدار خود، OnePlus 5، رونمایی کند. اما این گوشی توان رقابت با پرچمداران دیگر را خواهد داشت؟

گوشی گلکسی اس ۸ مدتی پیش رونمایی شد. ظاهر جذاب و ویژگی‌های خاص آن، این محصول را تبدیل به یکی از بهترین تلفن‌های موجود کرده است. استقبال از این گوشی به حدی بوده است که به ادعای سامسونگ توانسته رکورد پیش‌فروش گوشی‌های قبلی این شرکت را بشکند.

شرکت‌های رقیب یا مانند سونی و ال‌جی پیش از این پرچمداران خود را معرفی کرده‌اند و به وضوح زیر سایه سنگین گلکسی اس ۸ قرار گرفته‌اند یا مانند اچ‌تی‌سی، هوآوی و… هنوز پرچمداران ۲۰۱۷ خود را در خفا نگه داشته‌اند.

در این میان یک شرکت چینی، که در ابتدا با هدف ساخت بهترین گوشی اندرویدی با قیمت مناسب آغاز به کار کرده بود، قصد دارد با آخرین پرچمدار خود به جنگ گلکسی اس ۸ برود.

 

شرکت وان‌پلاس قرار است به‌زودی از گوشی پرچمدار خود، وان‌پلاس ۵، رونمایی کند و در این میان شایعات درباره این محصول به اوج خود رسیده است. هر چند این شرکت چینی قدرت سامسونگ را در بازاریابی و طیف عظیم شرکای تجاری و مخابراتی را ندارد و نمی‌تواند به میزان فروش سامسونگ نزدیک شود، اگر طبق شایعات وان‌پلاس ۵ از لحاظ طراحی و سخت‌افزاری نزدیک به گلکسی اس ۸ باشد و قیمت پایین خود را حفظ کند، می‌تواند یک چالش جدی برای سامسونگ، حداقل در شرق آسیا باشد. با شایعاتی که پیرامون این محصول مطرح است در ادامه بیشتر آشنا خواهیم شد.

طراحی جدید با حاشیه کم و بدون دکمه در قسمت جلو

احتمالا شما هم موافقید که سری گوشی‌های وان‌پلاس به بازنگری در ظاهرشان نیاز دارند. حالا به نظر می‌رسد این اتفاق در حال رخ دادن است. وان پلاس قصد دارد حاشیه‌ها را در حد ممکن از کنار صفحه نمایش کنار بزند و نسبت نمایشگر به بدنه را بالا ببرد؛ کاری که در گوشی شیائومی می‌میکس، ال‌جی جی ۶ و سامسونگ گلکسی اس ۸ باعث استقبال مشتریان شد.

تغییر ظاهری دیگر در این گوشی حذف دکمه خانه در پایین گوشی خواهد بود و اسکنر اثر انگشت نیز احتمالا به پشت دستگاه منتقل خواهد شد؛ تصمیمی که سامسونگ هم در آخرین پرچمدارش گرفته بود.

همچنین طرح‌های مفهومی‌ای از این گوشی منتشر شده است که می‌تواند نمایانگر شکل حدودی این دستگاه باشد. اگر وان‌پلاس ۵ بتواند حاشیه‌های صفحه نمایش‌ها را کاهش دهد و از طراحی چشم‌نوازی استفاده کند می‌تواند رقیب سرسختی در این بخش برای دیگر شرکت‌ها باشد.

سخت‌افزاری قدرتمندتر از تمام گوشی‌ها

در حال حاضر نسخه مخصوص چین وان‌پلاس ۳ با داشتن ۶ گیگابایت رم هنوز هم جزو قدرتمندترین گوشی‌ها در این بخش است. هرچند میزان رم بیشتر همیشه به معنای سرعت بیشتر نیست و این امر به قسمت‌های دیگری نیز وابسته است، گوشی‌های با رم بالا طرفداران خود را دارند؛ مخصوصا اگر بازار مقصد کشور چین باشد.

به همین دلیل است که گلکسی اس ۸ نیز قرار است نسخه‌های مخصوص چین را با ۶ گیگابایت رم روانه بازار کند. اما وان‌پلاس ۵ قصد دارد یک قدم دیگر به جلو بردارد و طبق شایعات با رم ۸ گیگابایتی تمام رقیبان را پشت سر بگذارد. در کنار این حافظه رم بزرگ، استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ و صفحه نمایش ۲K برای اولین بار در بین گوشی‌های وان‌پلاس، می‌تواند آن را از لحاظ سخت‌افزاری تبدیل به یک قاتل کامل برای پرچمداران دیگر شرکت‌ها کند.

دوربین دوگانه با لنزهای قدرتمند

همانطور که اکثر خوانندگان جی‌اس‌ام می‌دانند عدد مقابل مگاپیکسل دوربین الزاما به معنای کیفیت بالاتر نیست. طبق شایعات مطرح شده وان‌پلاس ۵ قرار است از دوربینی دوگانه با لنزهای ۲۳ مگاپیکسلی در پشت گوشی استفاده کند که مجهز به سیستم ضد لرزش OIS خواهند بود. در قسمت جلو هم لنز ۱۶ مگاپیکسلی وظیفه سلفی گرفتن را برعهده دارد. در مورد کیفیت، میزان گشادگی لنز و اندازه آن‌ها هنوز اطلاعاتی منتشر نشده و باید ببینیم این محصول چگونه قرار است به رقابت با دیگر پرچمداران برود.

باتری‌هایی برای عمر بیشتر گوشی

در حالی که پرچمداران سامسونگ، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸+، به ترتیب از باتری‌های ۳ هزار و ۳ هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کنند، شایعات مطرح شده حاکی از این است که باتری وان‌پلاس ۵ بین ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار میلی‌آمپرساعت ظرفیت خواهد داشت و این باتری در کنار پردازنده کم مصرف اسنپدراگون ۸۳۵ می‌تواند آن را به یکی از بهترین گوشی‌های موجود از لحاظ عمر باتری تبدیل کند.

قیمت غیرقابل رقابت

با وجود تمام ویژگی‌های ذکرشده، احتمالا گوشی وان‌پلاس ۵ قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار خواهد داشت، یعنی ۳۰۰ دلار کمتر از رقیبان خود. این قیمت می‌تواند در صورت صحت مشتری‌های زیادی را به خرید متقاعد کند.

البته این احتمالات تمام داستان نیست. شرکت وان‌پلاس هنوز شرکتی بسیار کوچک محسوب می‌شود و نمی‌توان انتظار فراگیری و کارهای خارق‌العاده از آن داشت. از طرفی کمتر اپراتور معتبری با این شرکت برای عرضه گوشی‌هایش قرارداد می‌بندد. همچنین پشتیبانی از مشتری‌ها در کشورهایی غیر از چین امری هزینه‌بر و مشکل است. این مشکلات در کنار هم و کمبود منابع مالی و سرمایه، باعث شده است هنوز بعد از چند سال وان‌پلاس یک شرکت کوچک بماند. اما در همین بین تلاش کرده سال به سال پیشرفت کند و اگر گام بعدی خود را هم مانند شایعات مطرح شده محکم بردارد می‌توان به آینده آن امید بیشتری داشت.

نظر شما درباره گوشی‌های این شرکت چیست؟ آیا تجربه‌ای از کار کردن با آن‌ها دارید؟

Call Now Button