با قابلیت Undo Send در جی‌میل ایمیل اشتباه ارسال نمی‌کنید

در زندگی روزمره ما معمولا برای اشتباهاتمان راه برگشتی وجود ندارد، اما گوگل در سرویس Gmail خود این قابلیت را برای کاربرانش فراهم کرده و قادریم ایمیل‌های اشتباه را قبل از رسیدن به مخاطب حذف کنیم.

برای افرادی که برخی اوقات ایمیل اشتباهی ارسال می‌کنند، وجود دکمه Undo برای جبران اشتباه همواره آرزو بوده است. باعث خوشحالی است که بگوییم گوگل این قابلیت را در سرویس ایمیل خود فراهم کرده است. شما هم از این ویژگی استفاده می‌کنید؟

تا به حال چندبار برایتان پیش آمده که ایمیل ارسال کنید و سپس متوجه شوید که ایراد املایی در متن آن وجود دارد یا مثلا یکی از گیرندگان را فراموش کرده‌اید؟ با فعال کردن گزینه‌ای در تنظیمات Gmail، دیگر لازم نیست از این بابت نگران و ناراحت باشید، چرا که می‌توانید ایمیل اشتباه ارسال‌شده را بازگردانید.

این قابلیت، که از سال ۲۰۱۵ به جی‌میل اضافه شده، به کاربر اجازه می‌دهد ظرف ۵، ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ ثانیه ایمیل اشتباه را بازگشت بزند. نکته فوق‌العاده مهم این است که شما قبل از استفاده از این قابلیت باید آن را فعال کنید.

خوشبختانه فعال‌سازی این قابلیت بسیار ساده است. وارد جی‌میل خود شوید و روی آیکون چرخ‌دنده کلیک کنید. صفحه را به پایین هدایت کنید تا به قسمت Undo Send برسید. حالا با زدن تیک گزینه Enable Undo Send و تنظیم زمان بین گزینه‌های ۵، ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ ثانیه می‌توانید این ویژگی را فعال و از آن استفاده کنید. البته در نهایت باید به انتهای تنظیمات بروید و دکمه Save Changes را بزنید تا تغییرات ثبت شود.

بعد از فعال‌سازی و تنظیم زمان موردنظر می‌توانید در صورت ارسال اشتباه ایمیل، در بازه زمانی مشخص‌شده آن را برگردانید.

Call Now Button