جزئیات پلتفرم خودروی بدون راننده اپل افشا شد

به تازگی جزئیات جدیدی از پلتفرم خودروی بدون راننده کمپانی اپل به بیرون درز کرده است.

همان‌طور که پیش‌تر هم احتمالا در خبرها خواندید، کمپانی اپل مجوز یافت که خودروی بدون راننده خود را در شهر کالیفرنیا و در معابر عمومی تست کند. اما به‌تازگی جزئیات جدیدی از این پروژه و پلتفرم خودروی بدون راننده کوپرتینویی‌ها به بیرون درز کرده است.

این اسناد و مدارک که «Development Platform Specific Training» نام دارند و به شرح سیستم‌های خودروی بدون راننده اپل می‌پردازند، توسط وب‌سایت بیزنس اینسایدر منتشرشده‌اند. بر اساس این اسناد، کمپانی اپل از سه دستگاه خودروی لکسوس RX450h برای تست پلتفرم خودروی بدون راننده خود استفاده می‌کند و ۶ راننده نیز برای این کار در نظر گرفته‌شده‌اند.

این راننده‌ها باید تست‌های متنوعی را پشت سر بگذارند که ازجمله این تست‌ها می‌توان به مانور دادن و کنترل وسیله نقلیه در شرایط و موقعیت‌های خاص، مانند پیچ‌های تند و شتاب گیری‌های ناگهانی، اشاره کرد.

از سخت‌افزارهایی مانند یک فرمان کنترلی از کمپانی لاجیتک و پدال‌های همگام‌سازی شده با نرم‌افزار نیز در این آزمایش‌ها استفاده می‌شود. استفاده از چنین سخت‌افزارهایی به راننده امکان می‌دهد تا به‌وسیله سیم، خودرو را به حرکت درآورد و وقتی هم که می‌خواهد کنترل وسیله نقلیه را به‌صورت دستی در اختیار بگیرد، می‌تواند از طریق گرفتن فرمان و یا فشار دادن پدال ترمز، این کار را انجام دهد. تاکنون جزئیات بیشتری از پلتفرم خودروی بدون راننده اپل منتشر نشده است.

Call Now Button