نگران سوختن دکمه همیشه روشن گلکسی اس۸ نباشید

سامسونگ با دادن پاسخ به کاربرانی که نگران سوختن پیکسل‌های دکمه خانه همیشه روشن در گوشی‌هایشان بودند خیال آن‌ها را راحت کرد.

در نسل جدید پرچمداران سامسونگ، یعنی گلکسی اس۸ و گلکسی اس۸+، دکمه فیزیکی خانه برخلاف نسل‌های گذشته در گوشی‌های این شرکت حذف شده است و جای خود را به کلیدی مجازی داده است. این کلید مجازی که بخشی از نمایشگر دستگاه محسوب می‌شود همیشه روشن است و همین موضوع کاربران را نگران کرده است که این روشن بودن همیشگی باعث آسیب به صفحه نمایش و سوختگی پیکسل‌های آن نشود.

در حالت کلی در صفحات نمایش وقتی یک تصویر بر روی صفحه نمایش در مدتی طولانی به طور ثابت باقی بماند باعث سوختن نمایشگر از داخل و جا ماندن شبحی همیشگی از تصویر بر روی نمایشگر می‌شود. در گذشته برای پیشگیری از وقوع این اتفاق از اسکرین سیورها استفاده می‌شد.

همین مورد باعث سوالات کاربران زیادی شده است و در نهایت نمایندگی سامسونگ در هلند خیال خریداران را در این باره راحت کرده است. یکی از خریداران هلندی گلکسی اس۸ درباره این موضوع در توییتر از سامسونگ هلند توضیحات خواست و در جواب اعلام شد که پیکسل‌های مربوط به نوار پایین نمایشگر دارای حالت پرش کردن هستند و به شکل منظم در یک مکان ثابت روشن نمی‌مانند.

پرش پیکسل‌ها در صفحات نمایشی که قرار است تصاویر ثابتی را نشان بدهند یک امر ثابت است که پیش از این در ساعت‌های هوشمند نیز استفاده شده بود. در این روش هر با توجه به زمان تعیین شده برای دستگاه و به شکلی آهسته که کاربر متوجه نشود، پیکسل‌های نمایش دهنده تصویر خاموش می‌شوند و پیکسل‌های کناری روشن می‌شوند تا از یکنواختی و آسیب به صفحه نمایش جلوگیری شود.

با اینکه در این مدت بعضی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها فناوری پیشنهاد داده بودند که کاربران دکمه خانه را از حالت همیشه روشن خارج و خاموش کنند، اما این توضیح سامسونگ و همچنین بررسی و تایید این ادعا، دیگر جایی برای نگرانی خریداران از این بابت باقی نمی‌ماند تا بتوانند به طور کامل از امکانات موجود در پرچمدار سامسونگ لذت ببرند.

Call Now Button