مایکروسافت به پشتیبانی از اولین نسخه ویندوز ۱۰ پایان داد

مایکروسافت از امروز به پشتیبانی از اولین نسخه ویندوز ۱۰ (نسخه ۱۵۰۷) پایان می‌دهد؛ نسخه‌ای که در جولای سال ۲۰۱۵ منتشر شده بود. قطع این پشتیبانی شامل Windows 10 Home، Windows 10 Education، Windows 10 Pro و Windows 10 Enterprise می‎‌شود بنابراین کاربران این سیستم‌عامل‌ها دیگر آپدیتی از سوی مایکروسافت دریافت نخواهند کرد. از آنجا که اکنون کمتر کاربری از نسخه ۱۵۰۷ ویندزو ۱۰ استفاده می‌کند در نتیجه این تصمیم تاثیر سویی بر آنها نخواهد گذاشت.

مایکروسافت تا کنون سه آپدیت بزرگ برای ویندوز ۱۰ منتشر کرده است که شامل Novamber Update، Anniversary Update و Creator Upadte می‎‌شود. در هر یک از این آپدیت‌ها ویژگی‌ها و امکانات جدید به ویندوز ۱۰ اضافه شده است که نسخه کنونی را تبدیل به نسخه‌ای متفاوت از نسخه اول کرده است.

مایکروسافت قول داده است حداقل برای ۱۰ سال به آپدیت کردن ویندوز ۱۰ ادامه دهد. قرار است پشتیبانی اصلی از این سیستم عامل در اکتبر ۲۰۲۰ پایان یابد و پشتیبانی امنیتیاش در اکتبر ۲۰۲۵ تمام شود.

شما می‌توانید با وارد کردن کلمه winver در کادر جستجو نسخه فعلی سیستم عامل خود را مشاهده کنید و ببینید آیا از آخرین نسخه این سیستم عامل که ۱۷۰۳ است استفاده می‌کنید یا خیر.

 

Call Now Button