تولید پردازنده A11 برای آیفون ۸ آغاز شده است

اپل در نظر دارد تا در ماه سپتامبر، از آیفون پرچم‌دار جدید خود رونمایی کند و به همین جهت، صنایع نیمه‌هادی تایوان (TSMC) به‌تازگی تولید چیپ‎ست A11 را آغاز کرده است. انتظار می‌رود که این تراشه در آیفون ۸ به‌کار گرفته شود.

اپل برای تولید انبوه نسل فعلی تراشه‌های A گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد از شرکت سامسونگ و TSMC کمک گرفته است اما امسال، این سازنده تصمیم گرفت تا با TSMC به عنوان تنها تامین‌کننده چیپ‌ست A11 وارد همکاری شود. تراشه جدید اپل که بر مبنای لیتوگرافی ۱۰ نانومتری توسعه یافته است، در ابتدا برای تولید در ماه آوریل در نظر گرفته شده بود اما شرکت TSMC نتوانست مشکلات موجود را برای تولید انبوه چیپ‌ست‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری برطرف نماید

به همین جهت، تولید چیپ‌ست A11 تا ماه می به تعویق افتاد و اکنون، صنایع نیمه‌هادی تایوان آماده می‌شود تا از اواخر ماه ژوئن (اوایل تیرماه) بخشی از سفارش شرکت اپل را به این سازنده تحویل دهد. دیجی‌تایمز در همین زمینه، گزارش می‌دهد:

شرکت TSMC تولید تراشه ۱۰ نانومتری را برای نسل بعدی آیفون‌های شرکت اپل آغاز نموده است. تولید تراشه جدید A11 تحت‌تاثیر مشکلات جای‌گیری اجزای انباشته با معماری پردازش جدید این چیپ‌ست قرار گرفته بود اما این مشکل در حال‌حاضر، برطرف شده است.

فرآیند پردازشی جدید که برای چیپ‌ست A11 در نظر گرفته شده است، باعث می‌شود تا تراشه‎ها و برد مدار چاپی آیفون ۸ نازک‎تر از حالت معمول باشد. این موضوع کمک خواهد کرد تا شرکت اپل از یک باتری با ظرفیت بالاتر برای آیفون‌های جدید استفاده نماید که ماندگاری قابل‌توجه شارژ باتری را در آیفون‌های ۲۰۱۷ شرکت اپل نوید می‎دهد.

انتظار می‎رود چیپ‌ست A11 که مصرف انرژی در آن بهینه‌تر شده است، در سه آیفون جدید که تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد؛ به کار گرفته شود. جدا از تراشه A11 که به آیفون ۸ و آیفون ۷s (و البته نسخه پلاس آن) قدرت می‎دهد، مدل‎های جدید آیفون به قابلیت شارژ سریع مجهز خواهند بود و به احتمال زیاد، آیفون ۸ از یک بدنه شیشه‎ای استفاده می‌کند.

 البته آیفون ۸ به عنوان گوشی پرچم‌دار جدید اپل ارائه می‌شود و توجه زیادی به آن معطوف است زیرا این مدل از یک طراحی بدون حاشیه استفاده می‌کند و دیگر خبری از دکمه فیزیکی Home در زیر نمایشگر نیست. هم‌چنین، شایعاتی مبنی بر ارائه با آن با یک سنسور تشخیص اثرانگشت ادغام‌شده با نمایشگر وجود دارد و حتی برخی مدعی هستند که سنسور تشخیص اثرانگشت همانند گوشی‌های اندرویدی به بدنه پشتی انتقال می‌یابد.

لازم به‌ذکر است که این شایعات به‌طور رسمی تایید نشده است و باید دید که در نهایت، کوپرتینویی‌ها چه برنامه‌ای برای رقابت با گوشی‌های پرچم‌دار جدید اندرویدی دارند. ممکن است هر سه مدل به‌طور هم‌زمان در مراسم سالانه اپل در ماه سپتامبر معرفی شود؛ هرچند، گمانه‌زنی‎هایی مبنی بر تاخیر در عرضه آیفون ۸ تا ماه نوامبر شنیده می‌شود.

Call Now Button