زمان عرضه OnePlus 5 مشخص شد؛ کمتر از یک ماه تا پرچم‌دار جدید وان‌پلاس

شرکت وان‌پلاس، عرضه گوشی پرچم‌دار جدید OnePlus 5 را به‌طور رسمی تایید کرده است و یک ایمیل خصوصی جدید بین اعضای شرکت سازنده، به زمان عرضه این محصول اشاره می‌کند.

براساس اطلاعات منتشر شده و در صورتی‌که ایمیل فاش‎شده صحت داشته باشد، شرکت وان‌پلاس گوشی پرچم‏دار جدید خود را یعنی OnePlus 5 به‌طور رسمی در تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) عرضه خواهد کرد. به همین جهت، شرکت وان‎پلاس آماده می‎شود تا گوشی پرچم‎دار مذکور را تا دو هفته دیگر معرفی و عرضه نماید.

پیش از معرفی این محصول، بهتر است نگاهی به شایعات پیشین منتشر شده پیرامون OnePlus 5 داشته باشیم. این مدل به عنوان نسل جدید گوشی‌های OnePlus 3T و OnePlus 3 عرضه خواهد شد و البته خبری از معرفی و ارائه گوشی OnePlus 4 نیست.

وان‌‏پلاس، پرچم‌دار جدید خود را به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای مجهز نموده و این مدل، در چهار رنگ مختلف به بازار عرضه خواهد شد. هم‌چنین، می‌دانیم که OnePlus 5 از یک دوربین دوگانه (دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی) با چینش عمودی استفاده می‎کند؛ البته هنوز ترکیب لنزهای دوربین اصلی مشخص نیست و به همین جهت، نمی‌دانیم که شرکت وان‌پلاس از ترکیب یک لنز مونوکروم و RGB مانند هوآوی پی ۱۰ استفاده کرده است (برای اطلاع بیشتر، بررسی تخصصی آن‌را در این‌ لینک بخوانید) یا OnePlus 5 از ترکیب یک لنز تله‌فوتو و واید بهره می‌برد.

از دیگر مشخصات پرچم‎دار جدید وان‎پلاس، می‌توان به عرضه OnePlus 5 با یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی با رزولوشن Quad HD (یا ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) اشاره کرد و مدل پایه از شش گیگابایت رم به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‎کند. البته نسخه رده‌بالای این گوشی پرچم‎دار، به هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‎ داخلی مجهز شده است؛ هرچند، مشخص نیست که آیا این مدل مانند نسخه پایه به صورت گسترده عرضه می‎شود یا عرضه آن به بازارهای آسیا محدود خواهد بود.

گمانه‎زنی‌ها نشان می‎دهد که OnePlus 5 به یک صفحه‌نمایش کشیده مانند گلکسی S8 یا ال‌جی G6 مجهز نشده است و البته، حاشیه‌های زیاد در اطراف نمایشگر هم‎چنان حرف اول را در این گوشی می‎زند؛ این موضوع بدین معنی است که حاشیه‌های نمایشگر کاهش نیافته است و با یک گوشی بدون حاشیه مواجه نیستیم. البته در شایعات پیشین، به افزایش نسبت نمایشگر به بدنه در OnePlus 5 اشاره شده است؛ با این‎حال، حاشیه‌های بیشتری در اطراف نمایشگر پرچم‎دار جدید وان‎پلاس در مقایسه با گوشی‌های پرچم‎دار سامسونگ و ال‌جی وجود دارد.

Call Now Button