تصاویر جدید از آیفون ۸ با نمایشگر بدون حاشیه و حسگر اثرانگشت در پنل پشتی

یکی از شایعاتی که پیرامون آیفون ۸ هم‎چنان ادامه دارد، جای‌گیری حسگر اثرانگشت Touch ID است. برخی مدعی هستند که این حسگر اثرانگشت با صفحه‌نمایش ادغام شده و عده‌ای نیز از احتمال عرضه پرچم‎دار جدید اپل با یک سنسور اثرانگشت در پشت دستگاه خبر می‎دهند. به هرحال، تصاویر جدید نشان می‌دهد که حسگر اثرانگشت مانند پرچم‌دار جدید سامسونگ، در پنل پشتی آیفون ۸ قرار گرفته است.

تصاویر واقعی تازه منتشر شده، نشان می‌دهد که حسگر اثرانگشت در پشت آیفون ۸ جای گرفته است؛ این موضوع با طرح‌های CAD پیش‎تر فاش شده از آیفون پرچم‎دار جدید اپل، هم‎خوانی دارد. همان‌طور که در تصاویر پیشین و جدید مشاهده می‌شود، سنسور تشخیص اثرانگشت در زیر لوگوی شرکت اپل در پشت دستگاه قرار دارد و دوربین دوگانه با چینش عمودی، جلب‌توجه می‎‌کند؛ البته دوربین دوگانه با چینش افقی در آیفون ۷ پلاس جذاب‌تر به‎نظر می‌رسد.

برخی در گذشته مدعی شده بودند که استفاده از چنین طراحی برای پرچم‎دار جدید شرکت اپل، به منظور بهبود عملکرد «شارژ بی‌سیم» دستگاه تعبیه شده است. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که شاترهای دوربین اصلی به منظور جلوه بهتر گوشی با استفاده از حسگر اثرانگشت در پشت دستگاه، به صورت عمودی جای گرفته‎اند.

در تصاویر منتشر شده توسط بنجامین گسکین نیز، نمایشگر بدون حاشیه دستگاه جلب‌توجه می‌کند که برخلاف بسیاری از رندرهای پیش‎تر فاش شده است؛ همان‌طور که احتمالاً به خاطر دارید، مدتی پیش‌ رندرهایی از آیفون ۸ منتشر شده که نمایشگر بدون حاشیه را برای آیفون پرچم‌دار جدید اپل تایید نمود. در آن تصاویر، به نمایشگری کاملاً بدون حاشیه و البته غیر مستطیلی شکل برای آیفون ۸ اشاره شده بود اما در تصاویر واقعی جدید، خبری از آن طراحی نیست و صفحه‌نمایش آیفون پرچم‌دار جدید اپل، حالت معمولی دارد.

آیفون ۸ براساس گمانه‌زنی‌ها در ماه سپتامبر به همراه آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus عرضه خواهد شد و این مدل، به عنوان گوشی پرچم‎دار جدید اپل نزدیک به ۱۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus نیز با قیمتی نزدیک به نسل قبل ارائه می‎شود؛ البته تغییری در طراحی آن‌ها صورت نگرفته و تنها از نظر سخت‎افزاری، این دو گوشی از آیفون‎های ۲۰۱۶ شرکت اپل قدرت‌مندتر است.

نظر موبایل درختی: با بررسی حساب‌کاربری بنجامین گسکین در توییتر، مشخص شده که این تصاویر از یک کپی چینی آیفون ۸ به دست آمده و صحت ندارد. به همین جهت، جای نگرانی بابت طراحی عجیب و غریب آیفون پرچم‎دار جدید اپل وجود ندارد؛ هرچند، بعید می‌دانیم که به دلیل استفاده از یک دوربین دوگانه با چینش عمودی در پشت دستگاه، طراحی آیفون ۸ بهتر از این تصاویر باشد!

Call Now Button