چگونه از iOS 11 به iOS 10.3.2 دانگرید کنیم؟

اگر شما هم در روزهای گذشته آیفون/آیپدتان را به iOS 11 beta 1 آپدیت کرده‌اید و قصد دارید به نسخه قبل یعنی iOS 10.3.2 بازگردید، این مطلب می‌تواند راهنمای شما باشد.

 اپل با نسخه جدید iOS،  آپگریدی شگفت‌انگیز  برای آیفون و آی‌پد معرفی کرده و از هم‌اکنون نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است. حال این‌که برای دست‎یابی به نسخه نهایی iOS 11 زمان زیادی لازم است، در این صورت نسخه‎های دیگری همچون iOS 11 beta 1 را تا پیش از آن، می‌توان تجربه کرد. البته نباید فراموش کرد که این‌چنین نسخه‌هایی همیشه با مشکلاتی روبرو هستند. به هر حال به نظر می‌رسد اولین نسخه بتا، برای توسعه دهندگان iOS در نظر گرفته شده اما دیگر کاربران نیز اجازه دارند نسخه قدیمی‌تر را به این نسخه آپگرید نمایند. نکته اینجاست که اگر با نصب نسخه بتا ۱، دستگاه آیفون یا آی‌پد کاربران از کار افتاد یا نتوانستید با مشکلات آن کنار بیایید، باید آن را به نسخه قبل یعنی iOS 10.3.2 دانگرید کنید.

در قدم اول و پیش از هرگونه اقدامی، بهتر است از دستگاه بک‌آپ گرفته شود. در صورتی که عملیات بک‌آپ صورت نگرفته باشد، بازهم جای نگرانی نیست و بازگشت به نسخه قبلی بدون از دست رفتن اطلاعات موجود در حافظه دستگاه، انجام می‌شود. برای بازگشت به نسخه پیشین، به کامپیوتری با سیستم عامل مک یا ویندوز، جدیدترین نسخه iTunes و نسخه iOS 10.3.2 نیاز است.

در ادامه، از طریق منوی تنظیمات iCloud، گزینه “Find My iPhone” را در حالت غیرفعال قرار داده و سپس باید دستگاه را خاموش و به کامپیوتر متصل نمود و تا زمان مشاهده پیام “Plug into iTunes screen” کلید هوم را پایین نگه داشت (برای دستگاه‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس باید از کلید تنظیم صدا استفاده کرد). در صورتی که درست پیش رفته باشید دستگاه روی حالت DFU قرار می‌گیرد.

اکنون زمان بازگشت به iOS 10.3.2 فرا رسیده است. بدین‌ترتیب با نگه داشتن دکمه Shift در ویندوز و Option در مک، گزینه Restore را در iTunes انتخاب می‌کنیم و فایل سازگار با دستگاه‌مان را به آن می‌دهیم.

چنانچه بدون توجه به موارد یاد شده، قصد دارید آیفون یا آی‌پدتان را با عملیات Restore به نسخه پیشین بازگردانید بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید. در صورتی‎که بک‌آپی از دستگاه‌تان روی iOS 10.3.2 در اختیار ندارید با این دانگرید اطلاعات قبلی شما بازیابی نمی‌شود. چراکه اطلاعات موجود در بک‌آپ iOS 11 beta 1 در iOS 10.3.2‌ قابل بازیابی نیست.

Call Now Button