با تأخیر در عرضه اسنپدراگون ۸۳۶، پیکسل ۲ با تراشه‌ قدیمی‌تر معرفی خواهد شد

براساس یک شایعه جدید، به‌نظر می‌رسد گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام (به جای اسنپدراگون ۸۳۶) عرضه خواهند شد.

آن‌طور که پیداست، کوالکام به شرکت گوگل اعلام کرده است که به ناچار، چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۶ (نسخه ارتقا یافته اسنپدراگون ۸۳۵) تا اوایل سال آینده عرضه نخواهد شد. به همین جهت، ساکنان مانتین ویو تصمیم دارند تا گوشی‌های پرچم‌دار پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL را با چیپ‌ست ضعیف‌تر اسنپدراگون ۸۳۵ عرضه نمایند.

ایوان بلس، خبر عرضه چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۶ کوالکام را در حالی اعلام کرده است که پیش‌تر، گمان می‌رفت این تراشه عرضه نخواهد شد و تنها در شایعات و توسط شایعه‌پردازان به آن اشاره شده است. با این‎حال، این شایعه‌پرداز تأکید کرده است که شاید چیپ‌ست جدید کوالکام با نام متفاوت‌تری معرفی شود.

چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ به اغلب گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۷ قدرت می‌دهد؛ شرکت سامسونگ، گلکسی اس ۸ و نوت ۸ را با این تراشه معرفی کرده است و ال‌جی نیز گوشی LG V30 را با اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام راهی بازار خواهد کرد.  به همین جهت، به‌نظر می‌رسد گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL نیز با این تراشه معرفی می‌شود؛ حتی در صورت صحت شایعه مذکور، گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ل همچنان محصولات مناسبی برای رقابت با پرچمداران مطرح اندرویدی خواهند بود.

البته، چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۶ کوالکام، تفاوت چندانی با اسنپدراگون ۸۳۵ نخواهد داشت و تنها نسخه ارتقاء یافته آن به حساب می‌آید. شرکت کوالکام در سال گذشته نیز، چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۲۰ را معرفی کرد و پس از چند ماه و در نیمه دوم سال، اسنپدراگون ۸۲۱ با فرکانس هسته پردازشی بالاتر ارائه شد. به همین جهت، تفاوت چندانی بین اسنپدراگون ۸۳۶ و ۸۳۵ وجود نخواهد داشت.

علت اینکه گمان می‌رفت گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL با تراشه اسنپدراگون ۸۳۶ کوالکام راهی بازار می‌شود، بدین جهت بود که نسل قبل نیز به عنوان اولین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۲۱ عرضه شد؛ این در حالی بود که بسیاری از پرچم‌داران دیگر با چیپ‎ست قدیمی‌تر اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام به بازار راه یافتند.

البته مشخص نیست در صورت عرضه اسنپدراگون ۸۳۶ کوالکام در اوایل سال آینده، گوشی‌های پرچم‎دار ۲۰۱۸ مانند گلکسی اس ۹ یا LG G7 با چه تراشه‌ای راهی بازار می‌شود زیرا اعلام شده است که هر دو مدل در سه ماهه اول سال آینده میلادی با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام معرفی خواهند شد. با توجه به عدم تأیید رسمی چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۶ توسط کوالکام یا حتی فاش شدن اطلاعات موثق از این محصول، نسبت به عرضه اسنپدراگون ۸۳۶ چندان نباید امیدوار باشید.

شرکت گوگل در تاریخ ۵ اکتبر در یک رویداد خبری، گوشی‌های پرچمدار جدیدش را با نام پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL معرفی خواهد کرد؛ این دو گوشی به ترتیب توسط اچ‌تی‎سی و ال‌جی ساخته می‌شود.

Call Now Button