عرضه آیفون ۱۰ و کاهش ۵۰ درصدی تولید آیفون ۸ و ۸ پلاس

انتظار می‌رود با عرضه آیفون ۱۰ و انتظار بازار برای این محصول شاهد کاهش ۵۰ درصدی تولید آیفون ۸ و ۸ پلاس باشیم.

با توجه به گزارش منتشر شده در رویترز، اپل از تولیدکنندگان محصولاتش خواسته است که تولید آیفون ۸ و ۸ پلاس را تا رقم تقریبی ۵۰ درصد در ماه نوامبر و دسامبر کاهش دهند.

در گزارش اسم منبع افشا کننده خبر ذکر نشده است. این منبع ادعا می‌کند که برای اولین بار در تاریخ تولید آیفون تولید مد‌ل‌های جدید درست اندکی بعد از تولید انبوه آن با ۵۰ درصد کاهش روبرو می‌شود. آیفون ۸ و ۸ پلاس مدتی در پیش ۲۲ سپتامبر به بازار عرضه شدند.

سهام اپل در معاملات قبل از بازار در واکنش به نگرانی سرمایه گذاران درباره فروش کم دستگاه‌های جدید با ۱٫۵ درصد نزول قیمت روبرو شد.

اپل هنوز آمار فروش گوشی‌های آیفون ۸ و ۸ پلاس را منتشر نکرده است. این شرکت قرار است در روز ۲ نوامبر نتایج درآمد فصلی‌اش را که شامل تعداد فروش آیفون‌ها می‌شود، برای سرمایه گذاران منتشر کند؛ هرچند که این در این گزارش فروش گوشی‌ها از نظر مدل آنها مشخص نمی‌شود.

حتی اگر تعداد فروش آیفون ۸ و ۸ پلاس کمتر از مقدار پیش بینی شده باشد، این را می‌توان نشانی از انتظار بازار برای عرضه محصول جدید این شرکت آیفون X دانست.

آیفون ۱۰ با نمایشگر OLED، ضریب نمایشگر به بدنه ۸۲ درصدی و سیستم دوربین TrueDepth که ویژگی‌های سه بعدی تشخیص چهره را همچون FaceID و Animoji در خود دارد، شبیه به هیچ کدام از دیگر گوشی‌های فروش رفته این شرکت نیست.

برایان وایت، تحلیلگر شرکت اپل گفت: اپل حق امتیاز آیفون را با تولید آیفون ۱۰ به یک مرحله کاملا جدید رسانده است. ما باور داریم که نه تنها سهام شرکت از این چرخه متنفع خواهد شد بلکه همچنین منجر به توزیع بهینه‌ی ثروت، ارزشگذاری جذاب و نوآوری‌های بالقوه جدید خواهد شد.

ناظران بازار صبورانه منتظر این رویداد هستند که ببینند چه مقدار از مشتریان به سراغ خرید این پرچمدار جدید اپل خواهند رفت. ثبت سفارشات در روز ۲۷ اکتبر انجام می‌شود و آیفون ۱۰ بطور رسمی در روز ۳ نوامبر با قیمت پایه ۹۹۹ دلاری در ایالات متحده عرضه خواهد شد.

Call Now Button